راه های افزایش آنتن گوشی

تاریخ ارسال : 1400/04/21

شاید یکی از مشکل ساز ترین اتفاقاتی که هنگام کار با گوشیی هوشمند خود برایمان پیش میاید پریدن آنتن است چراکه ممکن است این اتفاق درست در میانه ی یک مکالمه ی ضروری اتفاق بیفتند یا زمانی آنت شما بپرد که شما نیاز به یک تماس با مراکز اورژانسی داشتید و روی منفی دیگر این ماجرا آنجاست که با پریدن آنتن دسترسی شما به اینترنت سیم کارتتان نیز قطع خواهد شد و به عبارتی تمامی راه های ارتباطی شما بسته خواهد شد اما چاره ی این مشکل چیست و آیا اصلا این مشکل چاره ای دارد؟ برای جواب این پرسش ها تا انتهای متن همراه ما باشید

راه های افزایش آنتن گوشی

 

شاید یکی از مشکل ساز ترین اتفاقاتی که هنگام کار با گوشیی هوشمند خود برایمان پیش میاید پریدن آنتن است چراکه ممکن است این اتفاق درست در میانه ی یک مکالمه ی ضروری اتفاق بیفتند یا زمانی آنت شما بپرد که شما نیاز به یک تماس با مراکز اورژانسی داشتید و روی منفی دیگر این ماجرا آنجاست که با پریدن آنتن دسترسی شما به اینترنت سیم کارتتان نیز قطع خواهد شد و به عبارتی تمامی راه های ارتباطی شما بسته خواهد شد اما چاره ی این مشکل چیست و آیا اصلا این مشکل چاره ای دارد؟ برای جواب این پرسش ها تا انتهای متن همراه ما باشید

 

  

اگر میزان قدرت آنتن دهی برایتان اولویت بالایی دارد، قاب گوشی تان را دور بیاندازید!

بسیاری از قاب‌ های گوشی به علت جنس سرسختی که برای محافظت بهتر از تلفن های همراه دارند، سبب می شوند  آنتن ‌دهی گوشی های همراه دچار اختلال شوند. مخصوصا که بسیاری از قاب های موجود در بازار ایران قاب هایی با طراحی غیر استاندارد و یا همان کپی و های کپی هستند که چون اورجینال نیستند تست های لازم برای پشت سر گذاشتن موارد استاندارد در طراحی قاب گوشی را پشت سر نگذاشتند و برای سیگنال ‌دهی گوشی مضر هستند. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده قاب گوشی تان را درآورده و میزان آنتن ‌دهی تلفن همراهتان را بدون قاب امتحان کنید. مثلا چندین روز بدون قاب گوشی زندگی کنید و کیفیت تماس‌ ها و میزان آنتن دهی و حتی اینترنت خط تان را زیر نظر بگیرید.

 

با انجام یک تنظیم ساده، قابلیت وای‌فای کالینگ تلفن همراهتان را فعال کنید.

امکان دارد در بسیار از خانه ها سرعت اینترنت خانگی توسط مودم های adsl  و غیره بیشتر از سرعت اینترنت خط اپراتورها باشد، اگر در خانه ی شما هم اینطور است پیشنهاد می کنیم از قابلیت Wi-Fi Calling استفاده کنید. تنها با انجام یک تنظیم ساده می‌ توانید در تلفن همراه خود از تماس‌ های تلفنی مبتنی بر Wi-Fi بهره ببرید.

تنها کافیست در موبایل خود به آدرس  Settings > Phone > Wi-Fi Calling مراجع کنید و اطمینان حاصل متید که این قابلیت روشن و در دسترس است.

در گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید، این قابلیت می‌ تواند در بخش ‌های گوناگونی باشد. برای پیدا کردن این قابلیت  می‌ توانید وارد بخش تنظیمات یا همان Setting  شده وعبارت Wifi Calling را جست‌ و جو کنید. البته ممکن برخی از اپراتورها از این قابلیت پشتیبانی نکنند!

روش دوم استفاده از قابلیت Wi-Fi Calling، نصب و راه اندازی نرم افزار‌ها یا سرویس‌ هایی است که امکان استفاده از این قابلیت را روی گوشی فراهم می ‌کنند. بسیاری از نرم افزارهای پیام ‌رسان از این قابلیت پشتیبانی می کنند و اجازه می‌ دهند تماس تلفنی بر مبنایی وای فای داشته باشید.

 

 همیشه حواستان به میزان باتری موبایلتان باشد!

شارژ کم باتری ممکن است بر روی توانایی دریافت و ارسال سیگنال های رادیویی موبایلتان تاثیر گذار باشد. و شاید برایتان جالب باشد که بدانید میزان تاثیر باتری بر روی میزان آنتن دهی بسیار بیشتر از تصور شماست پس همیشه سعی کنید شارژ باتری گوشی خود را بالای ۲۵ درصد نگه دارید. برای رسیدن به این میزان از شارژ پیشنهاد ما به شما همراه داشتن یک پاوربانک و شارژر قابل حمل است.  به خصوص در مکان هایی که نیاز به قدرت ارسال سیگنال های بیشتری دارید.

 

یکبار دیگر تنظیمات تلفن همراه خود را بررسی کنید!

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات تلفن همراه  شما درست باشد یعنی برای مثال مطمئن شوید به شبکه و اپراتور موبایل درستی وصل شده باشید و قابلیت های استفاده از صدا و اینترنت همراه روی این اپراتور فعال است یا نه. پس از بررسی این تنظیمات، ممکن است نیاز باشد از میان چندین شبکه موبایل یک اپراتور، شبکه مناسب تر و بهتر را برای خودتان انتخاب نمایید. پشنهاد می کنیم اگر خیلی از جزئیات شبکه های مختلف سر در نمیارید انواع شبکه را امتحان کنید و ببینید آنتن دهی موبایلتان چه فرقی می کند

در گوشی هایی به سیستم عامل iOS از مسیر Settings > Cellular می توانید به تنظیمات شبکه موبایل دسترسی پیدا کنید. در  گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، باید مسیر را Settings > Network & internet را دنبال کنید.

 

کمی جابجا شوید و به مکانی با آنتن دهی بهنر بروید.

اگر داخل خانه یا محل کار خود آنتن‌ دهی نسبتا ضعیفی دارید، اما هر وقت  بیرون می‌روید؛ آنتن دهی تان بهتر می‌شود؛ پس می شود نتیجه گرفت ساختمان محل سکونت شما یا محل کار شما مانع دریافت سیگنال‌ های ارتباطی می ‌شود. اگر در خارج از خانه هستید و باز هم آنتن ‌دهی مناسبی ندارید؛ امکان دارد، مثلا یک برج یا ساختمان بلند، یک درخت مرتفع  یا هر چیز دیگری از این قبیل مانعی در مسیر پخش امواج رادیویی است یا باعث اختلال در امواج شده باشد. در مکان ‌های پر تراکم و شلوغ مثل ورزشگاه‌ ها، کنسرت ‌ها، جشنواره ‌های موسیقی یا مراکز خرید و تفریحی باز هم باید منتظر تداخل امواج و آنتن ‌دهی بد باشیم.

جمع بندی هم آنکه اگر به هر دلیل مقدور نیستید اطلاعات شبکه موبایل، تلفن همراه خود را را بررسی کنید یا شک دارید به بهترین گزینه وصل شدید یا نه؛ می توانید تنظیمات شبکه موبایل را ریست کرده که این اطمینان را به شما می دهیم در اکثر اوقات باعث بهبود آنتن دهی تلفن همراهتان می شود.

در گوشی هایی با سیستم عاملiOS برای ریست کردن تنظیمات شبکه موبایل گوشی مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings  را پیدا کنید. البته به خاطر داشته باشید که با این کار رمزهای عبور شبکه و وای فای باید دوباره وارد شوند.

در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، عمدا از مسیر  Settings > System > Reset options > Reset Wi-Fi, mobile, and Bluetooth  تنظیمات را پیدا خواهد شد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

احتمال معرفی زود هنگام مدل جدید شیائومی قوت گرفت

تاریخ ارسال : 1400/04/20

برند شیاائومی نمونه ی بارزی برای به عینیت رساندن تاثیر تبلیغات برای رشد یک برندینگ است که چرا در کثری از ثانیه در دست تمامی بلاگرها و اینفلوئنسرها یک عدد گوشی شیائومی مشاهده میشد بلاگر هایی که تا قبل از در دستشان فقط پرچمداران کمپانی هایی همچون سامسونگ و اپل مشاهده می شد حال با یک گوشی از یک کمپانی ناشناس پا به صفحه ی خود در اینستاگرام گذاشته است و این تبلیغ و سایر تبلیغات بصری باعث شد که در کوتاهترین زمان ممکن این گوشی را کنار برندهای بزرگ و در تمامی سایت های فروش گوشی موبایل مانند رندباز و…. مشاهده کنیم  اما اینبار...

 

 

 

برند شیاائومی نمونه ی بارزی برای به عینیت رساندن تاثیر تبلیغات برای رشد یک برندینگ است که چرا در کثری از ثانیه در دست تمامی بلاگرها و اینفلوئنسرها یک عدد گوشی شیائومی مشاهده میشد بلاگر هایی که تا قبل از در دستشان فقط پرچمداران کمپانی هایی همچون سامسونگ و اپل مشاهده می شد حال با یک گوشی از یک کمپانی ناشناس پا به صفحه ی خود در اینستاگرام گذاشته است و این تبلیغ و سایر تبلیغات بصری باعث شد که در کوتاهترین زمان ممکن این گوشی را کنار برندهای بزرگ و در تمامی سایت های فروش گوشی موبایل مانند رندباز و…. مشاهده کنیم

 اما اینبار...

IceUniverse، این جنجال‌ساز همیشگی، بار دیگر با افشای رازی جدید بازار تکنولوژی را پر سر و صدا کرده است. این شایعات خبر از آن دارند که تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۹۵ احتمالا 15 روز زودتر از موعد رونمایی خواهد شد. با وجود این که تراشه‌ها معمولا ابتدای سال میلادی به بازار معرفی می‌شوند؛ انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۹۵ در ماه دسامبر همین سال، رونمایی شود. بنابراین گوشی هوشمند جدید شیائومی نیز، در پایان سال 2021 به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

این گوشی جدید که از دسته موبایل‌هایی است که برای اولین بار از اسنپدراگون 895 استفاده خواهند کرد؛ احتمالا با نام می 12 وارد بازار می‌شود. در حالی که مدیر شرکت لنوو هم اعلام کرده است که گوشی جدید این کمپانی نیز از اسنپدراگون 895 بهره خواهد برد و پیش از تعطیلات سال نوی 2022 رونمایی می‌شود.

مدتی است که شیائومی با کوالکام همکاری دارد و در همین مدت نیز پرچمداران هر ساله‌ی خود را با کمی اختلاف از رونمایی پردازنده‌های تازه‌ی کوالکام، معرفی کرده است. برای مثال، می ۱۱ به عنوان اولین گوشی هوشمندی که از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کرد؛ در پایان سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 

هرآنچه لازم است راجع‌به سیم کارت های بی هویت بدانیم 

تاریخ ارسال : 1400/04/19

ریشه‌ی این مسئله احتمالا به عرضه‌ی سیم کارت‌های هدیه و بدون سند از جانب اپراتورهای مختلف به کاربران مربوط می‌شود. از آن به بعد بود که این معضل شکل گرفت و گریبان‌گیر اپراتورها و مردم شد. افراد سودجو از سیم کارت‌های هدیه و بدون سند سوء‌ استفاده کردند و باعث بر هم خوردن نظم حاکم در جامعه شدند. همین مساله موجب شد که ثبت کدملی سیم ‌کارت‌های تلفن‌ همراه از بهمن ‌ماه ‌سال 95، با هدف ساماندهی سیم‌ کارت‌های بی‌نام و نشان در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد و طبق آن، دستورالعمل نظارتی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد تا تکلیف سیم‌ کارت‌های دارای هویت جعلی یا بدون کد ملی مشخص ش

هرآنچه لازم است راجع‌به سیم کارت های بی هویت بدانیم 

 

افراد مریضی که باره در کوچه و خیابان رو به روی ما قرار می گیرند در تمامی حالات دنبال راهی برای آزار و اذیت دیگران و لطمه زدن به آرامش مردم هستند برای مثال این افراد مریض در شبکه های اجتماعی با انتشار بدون اجازه ی  تصاویر افراد یا فرستادن تصاویر نامناسب سعی بر این دارند تا به دیگران آزار و ضربه‌ی روحی وارد کنند و یا به عنوان مثالی دیگر با رونق پیدا کردن سیم کارت ها و تلفن های همراه این افراد مریض به اصطلاح برای دیگران مزاحمت تلفنی ایجاد می کنند و با زنگ زدن در ساعات نامناسب و… گاهی باعث می شوند که افراد حتتی اقدام به تعویض سیم کارت خود کنند 

البته یکی از دلایلی که این افراد مریض به راحتی و بدون ترس و استرس دست یه چنین اقدامی بزنند سیم کارت های بدون هویت است که در ادامه با آن آشنا می شویم

ریشه‌ی این مسئله احتمالا به عرضه‌ی سیم کارت‌های هدیه و بدون سند از جانب اپراتورهای مختلف به کاربران مربوط می‌شود. از آن به بعد بود که این معضل شکل گرفت و گریبان‌گیر اپراتورها و مردم شد. افراد سودجو از سیم کارت‌های هدیه و بدون سند سوء‌ استفاده کردند و باعث بر هم خوردن نظم حاکم در جامعه شدند. همین مساله موجب شد که ثبت کدملی سیم ‌کارت‌های تلفن‌ همراه از بهمن ‌ماه ‌سال 95، با هدف ساماندهی سیم‌ کارت‌های بی‌نام و نشان در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد و طبق آن، دستورالعمل نظارتی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد تا تکلیف سیم‌ کارت‌های دارای هویت جعلی یا بدون کد ملی مشخص شود.

همان زمان هم معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که حدود 3‌ میلیون و 100 هزار سیم ‌کارت ایرانسل، 3‌ میلیون و 140 هزار سیم ‌کارت همراه اول و 40‌ هزار عدد سیم‌ کارت تالیا بی‌هویت بودند. بنابراین از مردم خواسته شد تا برای ثبت هویت سیم کارت‌های خود به دفاتر اپراتورهای مربوطه مراجعه کنند. اما متاسفانه این طرح با موفقیت کامل اجرا نشد و هم‌چنان خرید و فروش سیم کارت‌های بدون هویت ادامه دارد.

مسئله‌ی دیگر آن که این سیم کارت‌های اعتباری بدون هویت، به راحتی در دسترس هستند. به عنوان مثال توسط افراد دست‌فروش عرضه می‌شوند. یا دکه‌های روزنامه‌فروشی آن‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. افراد بعد از خرید این سیم کارت‌ها، حتی نیازی به فعال‌سازی آن‌ها هم ندارند. چرا که سیم کارت موردنظر، از قبل در شبکه‌ی اپراتورهای مربوط فعال بوده‌اند.

این سیم کارت‌ها از یک تا سه ماه قابلیت استفاده دارند و از آن‌ جا که پوکه‌ای هم همراه خود ندارند؛ دیگر نمی‌توان آن‌ها را تمدید اعتبار کرد. به علاوه قیمت آن‌ها به قدری پایین است که خریداری را بسیار راحت‌تر نیز می‌کند. سیم کارت‌های بدون هویت و بدون سند، از 5 تا 15 هزار تومان به فروش می‌رسند. فروشندگان هم با توجه به مبلغی که دریافت کرده‌اند؛ بعد از مدتی بدون نیاز به حضور مالک اصلی، به دفاتر اپراتورها مراجعه کرده و اقدام به سوزاندن آن سیم کارت و دریافت یک سیم کارت جدید می‌کنند تا بتوانند آن را به دیگری بفروشند.

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید آن است که با توجه به این که خرید سیم کارت و فعال‌سازی آن، الزاما به کد ملی نیاز دارد؛ افراد سودجو و فریب‌کار، چطور اقدام به انجام این کار می‌کنند. باید گفت که این اشخاص با پرداخت مبلغی ناچیز به کارتن خواب‌ها، از کارت ملی آن‌ها استفاده کرده و چندین سیم کارت تهیه می‌کنند.

پای این معاملات نامشخص و عجیب حتی به فضای مجازی هم باز شده است. کافی است هشتگ سیم کارت بدون سند را در اینستاگرام جست و جو کنید تا با نتایج زیادی مواجه شوید. در تماس با یکی از فروشندگان این سیم کارت‌ها در فضای مجازی تماس گرفتیم و در پاسخ به سوالاتمان درباره‌ی قیمت، چنین اظهار کرد:« قیمت‌ها هم بستگی به تاریخ مصرف سیم‌کارت‌ها دارد. اگر سیم‌کارت یک‌ساله بخواهید 100‌ هزار تومان و اگر سیم‌کارت دوساله بخواهید 200‌ هزار تومان». وقتی از او می‌پرسم چطور توانسته‌اید سیم‌کارت‌های بدون سند و هویت تهیه کنید به تندی پاسخ می‌دهد: «ما که نباید راه و رسم کاسبی‌مان را برای شما توضیح دهیم! اگر به خرید اینترنتی اعتماد ندارید حضوری بیایید ترمینال غرب تا خیالتان راحت شود.»

با یکی از مسئولان روابط عمومی شرکت ایرانسل در این مورد گفت و گویی داشتیم و او بیان کرد:« در هیچ یک از فروشگاه‌ها، مراکز خدمات ایرانسل و سایر کانال‌های فروش، امکان ثبت نام و فعال‌سازی سیم‌کارت بدون ارایه کارت شناسایی معتبر و شماره ملی یا گذرنامه برای اتباع خارجی وجود ندارد و تمام سیم‌کارت‌های فعال در شبکه ایرانسل مالک مشخص و ثبت‌شده دارد.»

او تاکید می‌کند: «برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از کم‌اطلاعی برخی مشترکان،سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده را در اختیار گرفته و به فروش می‌رسانند که طبعا تمام تبعات سوءاستفاده از این سیم‌کارت‌ها متوجه مالک سیم‌کارت خواهد بود و ایرانسل نیز موارد سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های خود را در مراجع قانونی پیگیری می‌کند.»

این مقام مسئول درباره‌ی چگونگی اطلاع پیدا کردن از هویت این سیم کارت‌ها چنین بیان کرد:« «ایرانسل این امکان را برای تمام مشترکان خود فراهم کرده تا از طریق منوی پرونده یا اطلاعات حساب در اپلیکیشن ایرانسل من یا تماس با مرکز ایرانسل یا مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و مراکز خدمات ایرانسل، از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خودشان در شبکه ایرانسل مطلع شده و در صورت لزوم آنها را غیرفعال کنند. این خدمات ایرانسل نشان می‌دهد که ادعای سودجویان و کلاهبردارانی که می‌گویند سیم‌کارت‌های بدون هویت می‌فروشند، کاملا دروغ است و ما امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌دهیم، مردم فریب این ادعاها را نخورند.»

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

امکانات ios 15 چیست؟

تاریخ ارسال : 1400/04/15

تمامی برندهای گوشی موبایل قبل از رونمایی از یک گوشی،سیستم عامل، لپ تاپ و یا حتی کوچک‌تریم محصولات تولیدی خود خبرهایی درباره‌ی آنها می‌دهند و این خبرها در انواع مختلفی‌ست گاهی یک ویدیویی کوتاه و چندثانیه‌ایست که به حرفه‌ای ترین شکل ممکن محصول را از چند زاویه‌ی محدود و یا فقط قسمتی از محصول را به مخاطب نمایش می‌دهد و گاهی به جای ویدیو کمپانی در وبسایت رسمی و یا صفحات اجتماعی رسمی خود به شرح برخی از ویژگی‌های محصول تولیدی خود میپردازد که مخاطب را مشتاق به بیشتر دانستن و در مرحله‌ی بعدی بعداز عرضه‌ی کاالا مشتاق به خرید محصول کند

امکانات ios 15 چیست؟

 

 

تمامی برندهای گوشی موبایل قبل از رونمایی از یک گوشی،سیستم عامل، لپ تاپ و یا حتی کوچک‌تریم محصولات تولیدی خود خبرهایی درباره‌ی آنها می‌دهند و این خبرها در انواع مختلفی‌ست گاهی یک ویدیویی کوتاه و چندثانیه‌ایست که به حرفه‌ای ترین شکل ممکن محصول را از چند زاویه‌ی محدود و یا فقط قسمتی از محصول را به مخاطب نمایش می‌دهد و گاهی به جای ویدیو کمپانی در وبسایت رسمی و یا صفحات اجتماعی رسمی خود به شرح برخی از ویژگی‌های محصول تولیدی خود میپردازد که مخاطب را مشتاق به بیشتر دانستن و در مرحله‌ی بعدی بعداز عرضه‌ی کاالا مشتاق به خرید محصول کند

آی او اس ۱۵ سیستم عامل جدید اپل بود که خبرات زیادی از آن منتشر شد با ما تا انتهای خبر همراه باشید تا به شرح این سیستم عامل بپردازیم

نقشه‌ها، عکس‌ها و قابلیت‌های دیگر در آی او اس ۱۵

 

در اپلیکیشن نقشه، این بار با جزئیات بیشتر و دقیق‌تری رو به رو خواهیم بود که قبلا در دسترس نبودند. در بخش عکس‌ها نیز کاربران می‌توانند با گستره‌ی انتخاب وسیع‌تری تصاویر را برای ساختن ویدیو انتخاب و ویرایش کنند. هم‌چنین موسیقی‌های متنوع‌تری را می‌توان برای این ویدیوها انتخاب نمود. به علاوه در قسمت Spotlight  گوشی از این به بعد قسمت عکس‌ها را نیز به لیست جستجو اضافه شده است. این قابلیت از سیستم اختصاصی یادگیری ماشینی اپل بهره برده  است.

آپدیت‌ها و به روزرسانی‌های اپل در این مرحله بسیار جذاب به نظر می‌رسند. باید اما منتظر بود تا در اواخر سال میلادی جاری به طور رسمی و نهایی، وارد بازار شود.

 

 

حالت‌های Focus modes در iOS  15

 

اپل برای کاربران خود حالتی را در نظر گرفته است که به کمک آن می‌توانند نوتیفیکیشن‌ها و اعلانات خود را طوری مدیریت کنند؛ که علاوه بر دسترسی راحت‌تر به آن‌ها، مانع از بر هم خوردن تمرکز به این وسیله شوند. شما به این صورت قادر خواهید بود تا پیام‌ها و اعلانات خود را بر اساس لیست مخاطبین خود مرتب نمایید.

در مورد این امکان جدید باید گفت که سه حالت مختلف فوکوس مد: حالت کار، حالت زمان خواب و حالت خصوصی را شامل می‌شوند. شما می‌توانید به سادگی، مخاطبین خود را در این سه دسته طبقه‌بندی کنید و به این صورت، بهتر به پیام‌های آن‌ها دسترسی خواهید داشت. البته حالت Focus Status هم وجود دارد که در این حالت، افراد نمی‌توانند با شما تماسی از طریق برنامه‌های پیغام‌رسان برقرار کنند و گزینه  در «دسترس نیستم» را مشاهده خواهند کرد.

با فعال کردن این گزینه حتی استاتوس شما در فیس‌بوک و تلگرام نیز به حالت «در دسترس نیستم.» تغییر خواهد کرد. بنابراین مخاطبانی که در حالت فوکوس مد برای شما پیامی ارسال کنند؛ با عبارت «delivered quietly» مواجه خواهند شد. اما در هر حال اگر یکی از مخاطبان شما مایل باشد تا در همین وضعیت هم شما را از پیامی مطلع کند؛ می‌تواند با فعال کردن گزینه‌ی «notify anyway» این کار را انجام دهد. نکته‌ی قابل توجه آن جاست که در حال حاضر فعلا فقط در برنامه پیغام رسان اختصاصی Messages اپل امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد.

 

متن زنده (همراه با نسخه اپل از گوگل لنز)

 

شما می‌توانید با کمک گرفتن از این قابلیت جذاب، به سادگی متن‌های موجود در عکس‌های خود را جدا کرده و از آن‌ها در مرورگر یا هر جای دیگری استفاده کنید. به این ترتیب اگر بخواهید از روی یک عکس، شماره‌ی تلفنی را بخوانید؛ به راحتی می‌توانید از این امکان جدید اپل بهره ببرید. امکان ترجمه کلمات خارجی نیز وجود دارد. این قابلیت در حقیقت عکس‌العمل اپل به گوگل لنز است. البته گوگل لنز مدت زیادی است که در دسترس کاربران قرار دارد.

برای استفاده از این گزینه، حتی نیازی به عکس گرفتن از سوژه‌ی مورد نظر را هم ندارید. تنها کافی است تا دوربین خود را به سمت آن بگیرید. آن وقت نماد کوچکی که پایین صفحه قرار دارد؛ اطلاعات متنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تفاوت «متن زنده» با گوگل لنز در آن است که امکان جدید اپل، فقط در عکس‌ها و تصاویری فعال می‌شود که متن زیادی در آن به چشم می‌خورد. در حالی که گوگل لنز می‌تواند حتی یک حرف را هم از داخل تصویر تشخیص دهد.

 

فیس تایم: SharePlay، به اشتراک گذاری صفحه و سیستم صوتی فضایی

 

شاید بتوان گفت؛ با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و مجازی شدن بیشتر ارتباطات کاری، خانوادگی و دوستانه، بهتر بود اپل زودتر از این قابلیت رونمایی می‌کرد. اما حالا هم دیر نیست و باید از آن استقبال کرد! این قابلیت جدید اپل، به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام برقراری تماس‌های تصویری فیس تایم هم ویدیوی در حال پخش خود را تماشا کنند و حتی آن را با مخاطبین خود نیز به اشتراک گذارند. بنابراین کاربران اپل از این به بعد می‌توانند هم‌زمان با دوستان خود فیلم مورد‌علاقه‌شان را تماشا کنند. البته لازم به یادآوری است که برای استفاده از این قابلیت، همه‌ی کاربران باید اشتراک برنامه‌ی پخش فیلم مورد نظر را داشته باشند.

Screen sharing هم قابلیتی مشابه است که به کاربران امکان آن را می‌دهد تا صفحه‌ی موبایل خود را با هم به اشتراک گذارند و به عنوان مثال یک وبسایت یا مثلا صفحات اینستاگرم را با هم چک کنند.

دیگر امکانات جدید فیس تایم نیز عبارتند از قابلیت اضافه شدن کاربران غیر اپل به مکالمه‌ی تصویری و هم‌چنین سیستم صوتی فضایی. برای استفاده از این سیستم صوتی جدید نیز همه‌ی کاربران فیس تایم باید نسخه‌ی بتا را بر گوشی همراه خود نصب کرده باشند. سیستم صوتی فضایی به آن معناست که شما می‌توانید صدای مخاطبان خود را بر اساس ترتیب قرار گرفتن تصویر آن‌ها بر صفحه‌ی نمایشگر دریافت نمایید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

عواملی که باعث سوختن سیم کارت می‌شوند

تاریخ ارسال : 1400/08/15

نمیدانم شما هم مثل من از آن دسته کاربرانی هستید که بر این باور بودند سیم کارت ها دارای عمر مفیدند و پس از مدتی به طور کاملا اتفاقی خراب میشوند و دیگر به اصطلاح خودمانی به شانس بستگی دارند و مانند گوشی‌ها نمیتوان اعمالی را انجام داد تا از سوختنشان جلوگیری کنیم البته اینکه موقعیت قرارگیری سیم کارت در اکثریت گوشی‌ها به شکلی‌ست که در، درونی‌ترین قسمت تلفن‌همراه ما قرار دارد و از آسیب‌های متداوم و طبیعی همچون ضربه افتادن خیس شدن و.. در امان است به این باور دامن میزند اما باید خدمتتون عرض کنم این باور کاملا اشتباه بوده و سیم کارت نیز مانند گوشی به دلایل مختلفی اسیب میبیند اما پرسش این است که به هیچ وجه امکان ندارد که سیم‌کارتی کاملا به صورت اتفاقی خرا شود

عواملی که باعث سوختن سیم کارت می‌شوند

نمیدانم شما هم مثل من از آن دسته کاربرانی هستید که بر این باور بودند سیم کارت ها دارای عمر مفیدند و پس از مدتی به طور کاملا اتفاقی خراب میشوند و دیگر به اصطلاح خودمانی به شانس بستگی دارند و مانند گوشی‌ها نمیتوان اعمالی را انجام داد تا از سوختنشان جلوگیری کنیم البته اینکه موقعیت قرارگیری سیم کارت در اکثریت گوشی‌ها به شکلی‌ست که در، درونی‌ترین قسمت تلفن‌همراه ما قرار دارد و از آسیب‌های متداوم و طبیعی همچون ضربه افتادن خیس شدن و.. در امان است به این باور دامن میزند اما باید خدمتتون عرض کنم این باور کاملا اشتباه بوده و سیم کارت نیز مانند گوشی به دلایل مختلفی اسیب میبیند اما پرسش این است که به هیچ وجه امکان ندارد که سیم‌کارتی کاملا به صورت اتفاقی خرا شود

ما در این مقاله به بررسی این موارد میپردازیم

 

 البته دلایل سوختن سیم کارت به این عوامل محدود نشده و عوامل محیطی نیز تاثیر بسزایی در عمر مفید آن خواهد داشت. برای مثال قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا رطوبت سبب از رده خارج شدن سیم کارت ها می شود. بنابراین لازم است کاربرانی که در مناطق شرجی و نزدیک دریا یا در فضاهایی با حرارت بالا زندگی یا کار می کنند آمادگی پذیرش عمرکوتاه سیم کارت خود را داشته باشند.

هر چند مسئولان مخابراتی معتقدند سیم کارت ها عمر استانداری ندارند و امکان سوختن سیم کارت بدون دلیل وجود ندارد، ولی گزارشاتی از دفاتر خدمات امور مشترکین در خصوص سوختن بدون دلیل بعضی از سیم کارت ها منتشر شده است که ظاهرا تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده است. در مواردی نادر هم شبکه‌های مخابراتی با  مشکلات فنی مانند تنظیم نبودن تشعشعات، عدم تنظیم صحیح فرکانس های آنتن‌های BTS و یا نوسانات برق مسئول سوختن سیم کارت ها می باشند. همچنین پانچ غیر اصولی سیم کارت ها توسط کاربران یا فروشندگان تلفن های همراه از دلایل عمده از رده خارج شدن آن ها می باشد.

به گفته ی داود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در مواردی تولید کنندگان هم در بروز این مشکل مقصر بوده چرا که گوشی های غیر استاندارد با تغییر ولتاژ دریافتی سیم کارت باعث سوختن سیم کارت می شوند. علاوه بر این استاندارد بودن سیم کارت هم بسیار مهم می باشد تا در زمان فعال شدن مشکلاتی برای کاربر ایجاد نکند.

 نصب بازی یا نرم افزارهای ناشناخته یکی از اصلی ترین عوامل ویروسی شدن گوشی موبایل و سیم کارت می باشد. این ویروس ها عموما با شماره گیری های ناخواسته یا ارسال پیامک های متعدد باعث ایجاد اختلال در تلفن همراه شده که ممکن است نتیجه آن سوختن سیم کارت نیز باشد. استفاده از اتصال های مستقیم غیر امن مانند بلوتوث، اینفرارد و وای فای از دیگر عوامل انتشار ویروس ها به شمار می‌روند.

از طرف دیگر نحوه نگهداری نیز تاثیر مستقیمی در میزان کارایی سیم کارت ها دارد. لذا دور نگه داشتن سیم کارت از حرارت، امواج شدید و ضربه، جلوگیری از تغییرات ولتاژ با استفاده از شارژرهای استاندارد و دقت در قرار دادن سیم کارت از عمده ترین عواملی است که عمر مفید پنج ساله سیم کارت ها را افزایش داده و لازم است کاربران نسبت به آن هوشیار باشند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


صفحه 20 از 20